Pracownicy:
Imię i nazwisko |
Stanowisko służbowe |
Pokój/ |
Adres e-mail |
Anna Śliwińska |
Naczelnik |
5 |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Kalina Hryniewicz |
Główny specjalista ds. gospodarki nieruchomościami |
6 |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Magdalena Pawlak |
Podinspektor ds. gospodarki nieruchomościami |
6 (95) 777 02 71 |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Ewa Maliczak |
Podinspektor ds. gospodarki nieruchomościami | 6 (95) 777 02 71 |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Do podstawowych zadań Wydziału Gospodarki Nieruchomościami należy gospodarowanie nieruchomościami Skarbu Państwa i nieruchomościami Powiatu - z wyłączeniem Terminala w Świecku, w szczególności:
1) ewidencjonowanie zasobu nieruchomości Skarbu Państwa zgodnie z katastrem nieruchomości,
2) ewidencjonowanie zasobu nieruchomości Powiatu zgodnie z katastrem nieruchomości,
3) prowadzenie elektronicznej ewidencji nieruchomości w programach MIENIE i UŻYTKOWANIE WIECZYSTE,
4) sporządzanie planu wykorzystania zasobu nieruchomości Skarbu Państwa,
5) sporządzanie planu wykorzystania zasobu nieruchomości Powiatu,
6) zabezpieczanie nieruchomości przed uszkodzeniem lub zniszczeniem,
7) przygotowywanie procedury zbywania i nabywania nieruchomości,
8) prowadzenie postępowań zmierzających do zbycia nieruchomości, w tym organizowanie przetargów,
9) przygotowywanie informacji, sprawozdań i analiz dotyczących gospodarowania nieruchomościami, w szczególności na potrzeby Wojewody, Starosty, Zarządu i Rady,
10) sporządzanie wykazów nieruchomości Skarbu Państwa do Krajowego Zasobu Nieruchomości,
11) przygotowanie dokumentacji niezbędnej do oddania nieruchomości w najem dzierżawę, użyczanie, a także obciążania ograniczonymi prawami rzeczowymi,
12) naliczanie należności za nieruchomości udostępnione z zasobu,
13) sporządzanie deklaracji podatku od nieruchomości,
14) przygotowywanie danych niezbędnych do prowadzenia postępowań o udzielanie zamówień publicznych dot. nieruchomości,
15) przygotowywanie projektów umów dotyczących wykonania prac związanych z zabezpieczaniem nieruchomości przed zniszczeniem i dewastacją,
16) prowadzenie spraw związanych z oddawaniem nieruchomości w użytkowanie wieczyste,
17) przygotowanie dokumentacji niezbędnej do sprzedaży prawa użytkowania wieczystego na rzecz użytkownika wieczystego,
18) przekształcanie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości w prawo własności,
19) naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu trwałego zarządu i użytkowania wieczystego nieruchomości,
20) prowadzenie postępowań w sprawie oddawania nieruchomości w trwały zarząd oraz wygaśnięcia trwałego zarządu nieruchomości,
21) zlecanie prac geodezyjnych i wycen nieruchomości,
22) nadzór nad pracami geodezyjnymi prowadzonymi na działkach sąsiadujących z gruntami Skarbu Państwa i Powiatu,
23) zlecanie prac geodezyjnych w ramach umów rocznych na potrzeby zwrotu działek siedliskowych i rentowych,
24) udzielanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości,
25) prowadzenie spraw związanych z wywłaszczaniem nieruchomości,
26) zabezpieczenie wierzytelności poprzez wpisanie w księdze wieczystej hipoteki oraz wydawanie zaświadczeń o spłaceniu wierzytelności,
27) przyznawanie na własność działek gruntu przyznanego w dożywotnie użytkowanie,
28) oddawanie działek pod budynkami osobom, które przekazały gospodarstwo rolne Państwu w zamian za zaopatrzenie emerytalne lub właścicielom zabudowań, które pochodzą z gospodarstwa rolnego,
29) składanie wniosków o założenie ksiąg wieczystych oraz o wpis w księdze wieczystej,
30) uzgadnianie projektów decyzji o warunkach zabudowy w zakresie ochrony gruntów rolnych,
31) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie wyrażenia zgody na wyłączenie gruntów z produkcji rolnej,
32) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie wyłączenia gruntów z produkcji rolnej bez wymaganej decyzji,
33) wydawanie decyzji o kierunku rekultywacji gruntów rolnych,
34) uznawanie rekultywacji za zakończoną,
35) sporządzanie sprawozdawczości wynikającej z zapisów ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
36) wydawanie zgody na wykreślenie ciężarów realnych z ksiąg wieczystych,
37) prowadzenie postępowania związanego z zamianą nieruchomości między Skarbem Państwa a jednostkami samorządu terytorialnego oraz między tymi jednostkami,
38) prowadzenie postępowania dotyczącego komunalizacji nieruchomości,
39) przekazywanie nieruchomości na cele szczególne,
40) występowanie do Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa o nieodpłatne przekazanie nieruchomości na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi służącymi wykonywaniu zadań własnych,
41) udzielanie zezwoleń na zakładanie, przeprowadzanie i wykonywanie na nieruchomościach urządzeń technicznych,
42) opracowywanie projektów aktów wewnętrznych w sprawie ustalania stawek czynszu z tytułu najmu i dzierżawy nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa położonych na terenie powiatu i nieruchomości stanowiących własność Powiatu,
43) weryfikowanie i opiniowanie wniosków w sprawie najmu, dzierżawy i użyczenia nieruchomości stanowiących własność Powiatu i Skarbu Państwa.