Wydział Budżetu i Finansów - Powiat Słubicki

Używamy plików cookies, aby pomóc w personalizacji treści oraz zapewnić bezpieczne korzystanie ze strony. Kontynuując, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: Polityka prywatności.

Pracownicy:

Imię i nazwisko

Stanowisko służbowe

Pokój/
nr telefonu

Adres e-mail

Bogumiła Wesołowska

Skarbnik Powiatu

109
(95) 777 02 19

b.wesolowska(malpa)powiatslubicki.pl

Edyta Prokopowicz

Główny specjalista ds. księgowych

103
(95) 777 02 20

e.prokopowicz(malpa)powiatslubicki.pl

Alicja Starczewska

Główny specjalista ds. budżetu i sprawozdawczości

202
(95) 777 02 21

a.starczewska(malpa)powiatslubicki.pl

Aleksandra Trojanowska

Inspektor ds. wynagrodzeń

103
(95) 777 02 24

a.trojanowska(malpa)powiatslubicki.pl

Martyna Czubińska

Inspektor ds.  księgowych 103
(95) 777 02 23
m.czubinska(malpa)powiatslubicki.pl

Agnieszka Bieniek-Dobrzyńska

Główny specjalista ds. księgowych

201
(95) 777 02 22

a.bieniek-dobrzynska(malpa)powiatslubicki.pl

Do podstawowych zadań Wydziału Budżetu i Finansów należy:

1) opracowywanie zbiorczych materiałów do projektu budżetu Powiatu,

2) przygotowanie projektów uchwał budżetowych i uchwał o wieloletniej prognozie finansowej oraz bieżące analizowanie wykonania budżetu,

3) nadzorowanie prawidłowości opracowywania, zatwierdzania i realizacji planów finansowych jednostek organizacyjnych Powiatu,

4) przekazywanie informacji powiatowym jednostkom organizacyjnym i wydziałom Starostwa o budżecie i jego zmianach,

5) sporządzanie sprawozdań budżetowych, finansowych, okresowych sprawozdań z wykonania budżetu oraz innych sprawozdań,

6) przygotowanie projektu sprawozdania z wykonania budżetu i informacji półrocznej o przebiegu wykonania budżetu oraz informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć oraz ocena realizacji wykorzystania środków finansowych,

7) prowadzenie rachunkowości budżetu Powiatu oraz gospodarki finansowej Powiatu, zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami,

8) prowadzenie rachunkowości oraz gospodarki finansowej Starostwa, zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami,

9) kontrola wykonania planów finansowych jednostek podległych Powiatowi,

10) dokonywanie analiz wykonania budżetu i planów finansowych jednostek podległych Powiatowi,

11) windykacja należności budżetowych Powiatu, Skarbu Państwa oraz innych należności, na podstawie odrębnych przepisów,

12) naliczanie wynagrodzeń i należności oraz kompleksowe prowadzenie dokumentacji płacowej i świadczeń z ubezpieczenia społecznego,

13) współdziałanie z bankami, organami skarbowymi i innymi instytucjami finansowymi,

14) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości,

15) przygotowanie zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji,

16) prowadzenie scentralizowanych rozliczeń podatku od towarów i usług w ramach Powiatu Słubickiego.

Do podstawowych zadań Wydziału Organizacyjnego należy:

1) gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady i komisji Rady oraz Zarządu,

2) protokołowanie obrad Rady i komisji Rady oraz Zarządu,

3) prowadzenie rejestrów:

a) uchwał Rady i Zarządu,

b) interpelacji i zapytań radnych.

4) przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady i Zarządu oraz interpelacji i zapytań radnych zainteresowanym komórkom organizacyjnym i kierownikom jednostek oraz czuwanie nad ich terminowym załatwieniem,

5) przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady i Zarządu,

6) przekazywanie do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego uchwał Rady i Zarządu oraz innych materiałów podlegających publikacji,

7) prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego,

8) sporządzanie sprawozdań z działalności Rady i Zarządu,

9) sporządzanie dokumentacji związanej z wypłatą i rozliczeniem należności przysługujących radnym,

10) prowadzenie dokumentacji związanej z dyżurami oraz ze szkoleniami radnych,

11) udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego,

12) prowadzenie spraw związanych ze współpracą zagraniczną Rady,

13) prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi oraz innymi oświadczeniami składanymi przez radnych, członków Zarządu i pracowników Starostwa,

14) opracowywanie projektów aktów prawnych regulujących działalność Powiatu
i Starostwa, w szczególności Statutu Powiatu, Regulaminu Organizacyjnego i Regulaminu Pracy Starostwa, Regulaminu wynagradzania pracowników Starostwa, ich nowelizacji oraz udział w opracowywaniu innych aktów wewnętrznych,

15) wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej oraz archiwalnej,

16) prowadzenie rejestru zarządzeń wewnętrznych Starosty oraz przekazywanie ich odpisów do realizacji zainteresowanym komórkom organizacyjnym i kierownikom jednostek,

17) koordynowanie spraw dotyczących załatwiania skarg i wniosków, prowadzenie rejestru skarg i wniosków oraz opracowywanie analiz w tym zakresie,

18) prowadzenie zbioru upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Starosty,

19) prowadzenie zbioru porozumień dot. spraw powierzonych innym jednostkom i spraw przejętych od innych jednostek,

20) prowadzenie rejestru umów zawieranych przez Powiat.

21) prowadzenie wykazu jednostek organizacyjnych Powiatu,

22) prowadzenie sekretariatu Starosty i Wicestarosty oraz Biura Obsługi Interesanta,

23) protokołowanie spotkań kadry kierowniczej Starostwa i nadzorowanie realizacji zaleceń wynikających z protokołów,

24) prowadzenie spraw osobowych pracowników Starostwa oraz Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego i kierowników jednostek organizacyjnych powiatu - z wyłączeniem kierowników jednostek oświatowych,

25) prowadzenie spraw związanych z naliczaniem wpłat na PFRON oraz składanie Zarządowi PFRON informacji miesięcznych i rocznych - w przypadku zwolnienia z tych wpłat,

26) koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników,

27) prowadzenie dokumentacji związanej z zakładową działalnością socjalną,

28) prowadzenie archiwum zakładowego i biblioteki Starostwa,

29) prowadzenie spraw związanych z zatrudnianiem, w tym organizowanie naboru na wolne stanowiska urzędnicze,

30) koordynowanie spraw związanych z odbywaniem przez pracowników służby przygotowawczej oraz przeprowadzaniem egzaminu kończącego tę służbę,

31) koordynowanie spraw związanych z obsługą informatyczną Starostwa,

32) wykonywanie zadań związanych z wyborami,

33) przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie tych rzeczy oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru,

34) prowadzenie spraw związanych z wynajmowaniem pomieszczeń Starostwa,

35) zapewnienie sprawnego działania urządzeń i instalacji oraz utrzymania porządku
i czystości w budynku Starostwa oraz w obrębie posesji,

36) zapewnienie terminowego wykonywania okresowych przeglądów obiektów, urządzeń i instalacji wynikających z ustawy - Prawo budowlane oraz prowadzenie książki obiektu budowlanego,

37) załatwianie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo - technicznym oraz konserwacją wyposażenia Starostwa,

38) prowadzenie ewidencji środków trwałych,

39) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia Starostwa,

40) ustalanie wysokości opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska i sporządzanie dokumentacji z tym związanej,

41) gospodarowanie środkami transportowymi,

42) zabezpieczanie informacji wizualnej dla interesantów,

43) zabezpieczenie wykonywania zadań służby bhp oraz ochrony przeciwpożarowej,

44) sporządzanie aktualnego schematu struktury organizacyjnej Starostwa, zapewnienie, utrzymanie i nadzorowanie bezpieczeństwa fizycznego i środowiskowego budynku Starostwa,

45) prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji powiatowych, w tym ich planowanie, kalkulacja kosztów, przygotowywanie niezbędnej dokumentacji, załatwianie wymaganych pozwoleń, opinii i uzgodnień, monitorowanie przebiegu inwestycji, zapewnianie nadzoru inwestorskiego, udział w komisjach odbiorowych,

46) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych, w tym prowadzenie postępowań o udzielanie zamówień w trybach określonych w ustawie - Prawo zamówień publicznych oraz wg procedur wewnętrznych określonych w odrębnym regulaminie, udział w komisjach przetargowych, planowanie zamówień publicznych oraz sporządzanie rocznych sprawozdań o udzielonych zamówieniach,

47) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem przez powiat obowiązków wspólnika NZOZ Szpital im. prof. Z. Religi w Słubicach Sp. z o.o.

Udostępnij